Hm... W Citigo to chyba jednak ciężko mieć inny silnik.
O awaryjności ciężko jeszcze cokolwiek powiedzieć, bo jednak większość egzemplarzy ma dosyć mały przelot.
Na SkodaClub jest dział Citigo - tam można poczytać więcej.
Co do głośności to indywidualna sprawa każdego kierowcy, więc to chyba jednak najlepiej sprawdzić samemu.
Z tego co wiem silnik chwalony wersja 60ps ma często 65ps więc są gifty :wink:
I bardzo szybko się nagrzewa już po 3km jest w pełni rozgrzany co skutkuje rekordowo niskim spalaniem.
Wujaszek ma takie Citigo 60ps to ze spokojnej trasy wyszło 3.7l/100km.
paweł2, dobrze zrozumiałem, że po 3 km silnik ma temp cieczy chłodzącej 90 st. C ?
Jak sprawdzasz temp. jeśli na "klasycznych" zegarach nie ma wskaźnika cieczy, tylko na fabrycznej nawigacji.
Temperatura cieczy jest wyświetlana na komputerze pokładowym. Podobie jak zewn, spalanie itp. :-)
Silnik naprawde szybko sie rozgrzewa. Wewnątrz jest ciszej niż w mojej byłej Octavii 1.6, którą jazda 110-120 robiła się ciut nie przyjmena. W citigo 130-140 to dość przyjemna jazda. Wyciszenie auta jest naprawdę fajne, podobnie jak silnik, który w kabienie fajnie brzmi:-)
Natomiast na zewnątrz silnik jak i praca skrzyni są słyszalne, zwłaszcza przy zimnym silniku.
Ja zdecydowałem sie na wersji 75koni. Przy moim stylu jazdy wydała mi sie bardzie dynamiczna podczas jazd testowych, a miałem okazje testować obie wersje jedna po drugiej.
Warto pamietać, że wersja 75km, też wykazuje większą moc (82-83KM) i ma inne przełożenie główne skrzyni, co widać zresztą posiągach.
pzdr
Moja Octavia też miała chyba ponad 80koni zamiast 75. 55kW w niemczech to górna granica stawki ubezpieczeniowej. Powyżej tej mocy są spore wzrosty. Bardzo często silniki mocniejsze były "przyduszane" by zmniejszyć ich moc i w papiery wpisywało zbliżoną/zaniżoną wartość.
pzdr
Warto pamietać, że wersja 75km, też wykazuje większą moc (82-83KM)
No to jasne, w końcu to Skoda/VAG tu zawsze są gifty :szeroki_usmiech Tylko inni producenci aut to takie gupki, że podają moc rzeczywistą 1
pisałem o tym już parę razy. VAG fabrycznie używa innego rodzaju hamowni niż większość w Polsce i dlatego są te "gifty". BTW, ciekawe czy będzie Citigo 1.0TSI :?:
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Silnik na razie bezawaryjny.
Głośno pracuje skrzynia i sprzęgło, ale pracuje czyli bezawaryjna.
Autko jak na tę klasę dobrze wyciszone, napisano już wyżej, jazda 130-140 km/h nie jest uciążliwa.
Niestety mocno podatne na wiatr, wtedy osiągi i spalanie mocno wzrastają.
W moim podpisie spalanie z prawie 30 kkm na lpg.
A moze Zona sie przyczynila troche do tego padniecia? ;-)
Żona potrafi jeździć, nie jest może rajdowcem ale technikę ma prawidłową.
Jeździ od 14 lat, wcześniej miała 3 inne samochody i wszystko było ok.
[ Dodano: Nie 15 Lut, 15 10:04 ]
Zamieszczone przez micrusec
Skrzynia czy sprzęgło (tarcza, docisk, wysprzęglik) ? Co padło w skrzyni jako element.
Komplet sprzęgła był w porządku.
Ok 9 miesięcy przed końcem gwarancji zaczęły się problemy z wrzuceniem wstecznego. (auto miało ok 8 000 km przebiegu).
Można było wrzucić wszystkie biegi a wsteczny raz tak a raz nie. Jak nie dało się wrzucić wstecznego to trzeba było na 1 biegu przejechać choćby kilka cm i wtedy jeszcze raz spróbować wsteczny - zazwyczaj pomagało.
Auto trafiło do serwisu, który najpierw twierdził, że ten typ tak ma. Jednak nie daliśmy się zbyć i przyjęli auto. po kilku dniach naprawili skrzynie, ale kiedy wybrali się na jazdę testową okazało się, że jednak nie naprawili. SAP stwierdził, że należy wymienić jedno z kół zębatych, łożyska, podkładki. Po 1,5 miesiąca oddali auto z naprawioną skrzynią. O ten czas wydłużono gwarancję.
Na 3,5 miesiąca przed końcem przedłużonej gwarancji (czyli 2 miesiące przed końcem normalnej gwarancji) ze skrzyni zaczęły się wydobywać dźwięki przypominające uszkodzone łożyska. Auto trafiło znowu do serwisu na miesiąc. Serwis stwierdził uszkodzone koła zębate. Podobno nie wiedzieli czemu ale koła źle ze sobą współpracowały. W końcu SAP nie widząc możliwości naprawienia tego drutem zezwolił serwisowi na zamówienie kompletnej skrzyni biegów.
Od tego czasu minęło ok 8 miesięcy ( ok 10 000 km) i póki co nie ma problemów.
Tak sie zastanawiam - samochód miesiąc w serwisie. Czy przysługuje zastępczy na tak długie naprawy? Jeśli jest to jedyny w rodzinie z malutkim dzieckiem to trochę to w życiu może przeszkadzać...
Tak sie zastanawiam - samochód miesiąc w serwisie. Czy przysługuje zastępczy na tak długie naprawy? Jeśli jest to jedyny w rodzinie z malutkim dzieckiem to trochę to w życiu może przeszkadzać...
Przy pierwszej naprawie przez pierwsze tygodnie nie chcieli dać zastępczego. Dali chyba po 3 tygodniach zastępczego Rapida. Przy drugiej naprawie już nawet nic nie gadali tylko od razu przynieśli kluczyki i dowód od Rapida.
Co serwis przez miesiac robi w takim Citigo ?? Przeciez w tym aucie za tyle czasu to mozna go rozlozyc i zlozyc kilka razy do najmniejszej srubki :roll:
Komentarz